Sortowanie
Źródło opisu
Katalog zbiorów
(6)
Forma i typ
Książki
(5)
Czasopisma
(1)
Autor
Dymara Bronisława
(2)
Bogaj Andrzej (1942- )
(1)
Fiutowska Teresa
(1)
Kaczor Stanisław (1924-2014)
(1)
Rumińska Anna
(1)
Siuda Tadeusz
(1)
Łęska-Jasiak Beata
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(2)
2000 - 2009
(3)
1990 - 1999
(1)
Okres powstania dzieła
1901-2000
(1)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Temat
Integracja społeczna
(2)
Współdziałanie
(2)
Wychowanie
(2)
.4
(1)
.4. Uzależnienie od gier komputerowych
(1)
Cyberprzestrzeń
(1)
Dziecko w wieku przedszkolnym
(1)
Edukacja artystyczna
(1)
Edukacja dla bezpieczeństwa
(1)
Edukacja obywatelska
(1)
Edukacja przedszkolna
(1)
Egzaminy zewnętrzne
(1)
Gry i zabawy
(1)
Kreatywny uczeń
(1)
Młodzież
(1)
Nauczyciele
(1)
Oświata
(1)
Oświata dorosłych
(1)
Polityka oświatowa a środowisko lokalne
(1)
Poradnictwo zawodowe a rynek pracy
(1)
Przemoc w gimnazjum
(1)
Przysposobienie wojskowe
(1)
Ratownictwo medyczne
(1)
Rodzice
(1)
Rynek pracy
(1)
Szkolnictwo zawodowe
(1)
Szkoła współczesna
(1)
Ukryty program szkoły
(1)
Wychowanie do wartości
(1)
Zagrożenia świata wirtualnego
(1)
Temat: czas
1989-
(1)
Gatunek
Czasopismo naukowe
(1)
Czasopismo pedagogiczne polskie
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Poradniki dla rodziców
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(1)
6 wyników Filtruj
Brak okładki
Czasopismo
W koszyku
Kwartalnik.
1993, nr 1-1998, nr 4 = 23.
Od 1993, nr 2 [red. nacz.] Henryk Bednarczyk.
Od 1995, nr 1 wyd.: Instytut Technologii Eksploatacji.
Od 1998, nr 2 podtyt.: kwartalnik naukowo-metodyczny.
Zawartość zasobu Kielce - czytelnia
1993 (vol.1), nr 2
1994 (vol.2), nr 1-4
1995 (vol.3), nr 1-5
1996 (vol.4), nr 1-4
1997 (vol.5), nr 1-4
1998 (vol.6), nr 1-4
Brak okładki
Książka
W koszyku
Bibliogr. przy pracach. Indeks.
Zawiera: Spis treści: I. Podstawy procesu reformowania systemu oświaty.
Zawiera: Współczesne kierunki pedagogiczne i ich implikacje dla edukacji szkolnej / Marian Nowak.
Zawiera: Antropologiczne podstawy systemu oświaty / Janusz Sytnik-Czetwertyński.
Zawiera: Kierunki modernizacji i wzmacniania systemu oświaty w świetle programu operacyjnego "kapitał ludzki" (Program Operacyjny Kapitał Ludzki 2007-2013, Wysoka jakość systemu oświaty - Priorytet 3, Szkolnictwo wyższe i nauka - Priorytet 4, Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach - Priorytet 9) / Elżbieta Trafiałek.
Zawiera: Współczesne koncepcje zaburzeń w zachowaniu młodzieży - geneza, typologia i zasady profilaktyki (odrzucenie rówieśnicze, problemy diagnozy zaburzeń w zachowaniu, arkusz zachowań agresywnych, zasady profilaktyki i terapii - resocjalizacji/ Bronisław Urban.
Zawiera: Idee reform oświatowych w Polsce w XX wieku (reformy oświatowe w II Rzeczypospolitej 1918-1939, pierwsza reforma szkolna po II wojnie światowej 1944-1948, idee drugiej reformy szkolnej 1948-1961, trzecia reforma szkolna 1961-1973, reformy oświaty na pierwszym etapie transformacji ustrojowej) / Stanisław Majewski.
Zawiera: II. Zadania i priorytety polityki oświatowej.
Zawiera: Współczesne wyzwania edukacyjne a polityka oświatowa (reformowanie systemu edukacji po 1999 - różne strategie i nieoczekiwane wyniki, kryzys wychowania - uwarunkowania i skutki społeczne, marginalizacja i wykluczenie społeczne dzieci i młodzieży, współczesna szkoła - zmniejsza czy pogłębia nierówności społeczne/ Andrzej Bogaj.
Zawiera: Edukacja obywatelska z perspektywy Rady Europy i Unii Europejskiej / Wiktor Rabczuk.
Zawiera: Szanse i bariery polityki oświatowej w środowisku lokalnym / Mirosław J. Szymański.
Zawiera: III. O wyższą jakość pracy szkoły ogólnokształcącej.
Zawiera: Nie zatrzymujmy się, idźmy dalej - jeszcze o edukacji przedszkolnej (czym jest instytucja edukacji przedszkolnej?) / Małgorzata Karwowska-Struczyk.
Zawiera: Społeczny obraz współczesnej szkoły w Polsce (osiągnięcia współczesnej szkoły, społeczny wizerunek polskiej szkoły, szkoła jako obszar ryzyka wykluczenia społecznego, / Małgorzata Bogaj.
Zawiera: Efektywność edukacji matematyczno-przyrodniczej w kontekście egzaminów zewnętrznych (osiągnięcia z zakresu: biologii, chemii, fizyki, astronomii, matematyki/ Dorota Mościcka, Hanna Marek.
Zawiera: Efektywność edukacji polonistycznej w kontekście egzaminu zewnętrznego (polonistyka szkolna lat 90.,progrma Nowa Matura i nowa formuła egzaminowania zewnętrznego, efektywność nauczania w nowym systemie egzaminów zewnętrznych, egzamin zewnętrzny a treści programowe, perspektywy efektywnego nauczania i egzaminowania) / Agata Reszewicz.
Zawiera: Edukacja artystyczna - problemy i dylematy przemian (przemiany w sztuce a kształcenie artysty, związki nauki i sztuki, dylematy kształcenia artystycznego, co zmieniło się w praktyce kształcenia? Nowa ortodoksja) / Małgorzata Bielecka.
Zawiera: Edukacja dla bezpieczeństwa - wymagania współczesności (kształcenie i wymagania współczesne, uwarunkowania tradycyjne, powstanie Edukacji dla bezpieczeństwa) / Jerzy Kunikowski.
Zawiera: O potrzebie funkcjonowania obrony cywilnej w Polsce / Romuald Kalinowski.
Zawiera: Przemoc w gimnazjum i możliwości jej zapobiegania (przyczyny i uwarunkowania przemocy, nasilenie i cechy zjawiska przemocy, możliwości zapobiegania przemocy w szkole/ Waldemar Cisowski.
Zawiera: Ukryty program szkoły jako wyzwanie edukacyjne (definicje, ukryty program w badaniach i opracowaniach naukowych, skutki oddziaływania programu, ukryty program nauczyciela, z badań nad ukrytym programem nauczyciela) / Aneta Pańtak-Klimkiewicz.
Zawiera: IV. Rynek pracy a kierunki przemian edukacji zawodowej.
Zawiera: Przyszłość kształcenia zawodowego w Polsce / Stefan M. Kwiatkowski.
Zawiera: Wybrane problemy standaryzacji ustawicznej edukacji zawodowej (rynek pracy i uczenie się w ciągu całego życia, dokumenty regulujące /standaryzujące/ ustawiczną edukację zawodową, między procedurą, standaryzującą a jakością i kreatywnością kształcenia)/ Henryk Bednarczyk.
Zawiera: Kształcenie zawodowe w socjoekonomicznym modelu rozwoju człowieka / Franciszek Szlosek.
Zawiera: Poradnictwo i doradztwo zawodowe w świetle potrzeb rynku pracy (poradnictwo zawodowe a plany edukacyjne młodzieży ponadgimnazjalnej województwa świętokrzyskiego, jakość kształcenia a oczekiwania świętokrzyskiego rynku pracy) / Małgorzata Krawczyk-Blicharska.
Zawiera: Sukces życiowy w świadomości młodzieży województwa świętokrzyskiego (wartość - wartości - wartościowanie - system wartości, powodzenie w życiu - sukces - sukces życiowy, młodzież a sukces życiowy)/ Tomasz Łączek.
Zawiera: Kształcenie dorosłych - ciągłość i zmiana / Sylwester Scisłowicz.
Zawiera: V. Stan i perspektywy edukacji nauczycielskiej.
Zawiera: Jacy są i jak uczą nauczyciele - perspektywa międzynarodowa (charakterystyka badanych nauczycieli i szkół, rozwój zawodowy nauczycieli, praktyki, przekonania i postawy nauczycieli, zarządzanie i przywództwo w szkołach) / Rafał Piwowarski.
Zawiera: Kierunki zmian w kształceniu nauczycieli wobec potrzeb edukacyjnych Unii Europejskiej (główne założenia i cele polityki edukacyjnej Unii Europejskiej, tendencje w kształceniu i rozwoju zawodowym nauczycieli wobec nowych wyzwań) / Wanda Dróżka.
Zawiera: Nauczyciel i kreatywny uczeń w szkole - dialog czy monolog (edukacja "ku twórczości" w dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości, kreatywny uczeń w klasie problemem dla nauczyciela, edukacja zorientowana na twórcze wyrażanie i zrozumienie siebie, stymulacja czy blokowanie twórczego rozwoju ucznia) / Irena Pufal-Struzik.
Zawiera: Sens wychowania do wartości w świadomości studentów uczelni wyższych i kierunków nauczycielskich (wartości jako czynnik implikujący poznanie samego siebie, wartości dorosłych, wartości młodzieży, wyniki badań (pojęcie rodziny, jej należne prawa i cele, podmiotowość przysługująca rodzinie jako główne źródło jej samorealizacji, podmiotowość rodziny w procesie edukacyjnym, istota i cele edukacji integralnej w rodzinie) / Iwona Maciejewska.
Zawiera: VI. Rodzina a szkoła.
Zawiera: Rodzina jako podmiot współczesnej edukacji / Mieczysław Rusiecki.
Zawiera: Problemy wychowawcze a możliwości ich rozwiązywania (trudności wychowawcze czy bezradność szkolnego wychowania? W kręgu bezradności wychowawczych) / Adam Solak.
Zawiera: Rola edukacji szkolnej w kształtowaniu świadomości rodzinnej uczniów jako przyszłych rodziców (treści programu "Wychowanie do życia w rodzinie" jako paradygmat kształtowania świadomości rodzinnej młodzieży) / Henryk Cudak.
Zawiera: VII. Cyberprzestrzeń a zagrożenia współczesnej młodzieży.
Zawiera: Niebezpieczeństwa świata wirtualnego / Józef Bednarek.
Zawiera: Uzależnienie młodzieży od gier komputerowych / Anna Andrzejewska.
Zawiera: Patologie społeczne w sieci. Zagrożenia narkotyków i dopalaczy / Andrzej Adamczyk.
Zawiera: Człowiek wobec robotów przyszłości / Sebastian Koczy.
Zawiera: 0.
Brak okładki
Książka
W koszyku
Zawiera: Między nami rodzicami: Relacje dziecka z rodzicami ; Zanim dziecko pójdzie do przedszkola: Dlaczego dziecko powinno być przedszkolakim, czyli zalety przedszkola. Przedszkole pierwszym szczeblem do dalszej edukacji. Co dziecko robi źle w przedszkolu? Jak zapisać dziecko do przedszkola? ; Adaptacja dziecka do przedszkola: Jak pomóc dziecku w przystosowaniu się do warunków przedszkolnych? Współdziałanie przedszkola z rodzicami (formy współpracy z rodzicami, co to jest Rada Rodziców?) ; Relacje nie tylko między dziećmi: Konflikty miedzy dziećmi i między dziećmi a dorosłymi (przyczyny konfliktów, za co i jak nagradzać, za co karać?) ; Bezpieczeństwo - ważna rzecz ; Być, żyć i działać - czyli sposoby poznawania świata przez dziecko: Jak dziecko poznaje świat? ; W zdrowym ciele zdrowy duch - od rana do wieczora: Życie według rozkładu? Co to takiego higiena osobista? Każdy powie ruch to zdrowie (zespołowe zabawy ruchowe, zabawy ruchowe, stare i nowe, zabawy lubiane) ; Dziecko i przyroda: W zaczarowanym świecie przyrody ; Mowa to ważna rzecz (usprawnianie aparatu artykulacyjnego) ; Od bajeczki do książeczki: W świecie baśni, bajek, bajeczek ; Zanim dziecko zacznie czytać (czytanie obrazków i różnych znaków, zabawy w czytanie) ; Przygotowanie do pisania ; Matematyka wokół nas ; Aktywna twórczość dziecka (różne rodzaje aktywności twórczej dziecka) ; "Kto ty jesteś" - czyli o patriotyźmie (Co to jest patriotyzm? Nasze małe ojczyzny. Wychowanie patriotyczne w przedszkolu).
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; T. 11)
Zawiera: Rozdział pierwszy: Współdziałanie i dialog, samorządność i demokracja w wybranych koncepcjach edukacyjnych - na tropach ewolucji pojęć.
Zawiera: Krajoznawstwo i turystyka dzieci i młodzieży - okazją do współdziałania, samorządności i demokracji: edukacja na miarę XXI wieku, dbałość o kompetencje uczniów, edukacyjne możliwości krajoznawstwa i turystyki, podstawowa forma aktywności krajoznawstwa i turystyki i jej możliwości w edukacji szkolnej, poszukiwanie wzorca wycieczki szkolnej, więcej krajoznawstwa i turystyki w szkole / Kazimierz Denek.
Zawiera: Dialog i współdziałanie w rodzinach śląskich jako forma przekazu kultury regionalnej ; Znaczenie kultury regionalnej w rozwoju i wychowaniu dziecka ; Rola rodziny w przekazywaniu wartości kultury ; Formy przekazu kultury regionalnej w rodzinach śląskich - dialog i współdziałanie ; Współpraca szkoły ze środowiskiem rodzinnym w zakresie edukacji regionalnej / Helena Synowiec.
Zawiera: O formach współdziałania dzieci i młodzieży w dawnych szkołach ; Wstępne rozważania o samorządności w działaniach pedagogicznych ; Elementy samorządnego działania w Gimnazjum im. Sułkowskich w Rydzynie - warunki, metody, rezultaty ; Znaczenie współpracy w rozwoju pasji poznawczych i zainteresowań uczniów ; Idee samorządności a kształcenie nauczycieli na przykładzie działalności Seminarium Nauczycielskiego im. E. Orzeszkowej w Warszawie - warunki, formy i metody pracy, rezultaty / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Pragmatyzm J. Deweya a samorządność i demokracja ; Istota pragmatyzmu Deweya ; Wychowanie w demokracji ; W stronę niezależności i samorządności / Andrzej Murzyn.
Zawiera: Naturalizm... a samorządność małych dzieci w koncepcji Celestyna Freineta ; Kilka refleksji o naturalizmie ; Elementy naturalizmu w koncepcji pedagogicznej Celestyna Freineta, czyli... "Wychowywać czy oswajać"? ; Naturalizm... a samorządność w klasie freinetowskiej ; Kilka uwag o metodach naturalnych w samorządności małych dzieci ; W stronę nauczycielskiej praktyki / Beata Oelszlanger.
Zawiera: System prewencyjny Jana Bosko i jego zastosowanie w tworzeniu wspólnoty ; Historia bielskiego ośrodka "Nadzieja" ; Niektóre metody i formy pracy ; Wychowanie władzy rozumu jako element postawy personalistycznej ; Religia na tle problemów wspólczesnego człowieka ; Fascynujący dar miłości ; Twórcza obecność wychowawcy / Stanisław Czesław Michałowski.
Zawiera: Rozdział drugi: Dziecko i nauczyciel, interakcje a współdziałanie we współczesnych koncepcjach i modelach kształcenia.
Zawiera: Przestrzenie-obszary integracji a formy współdziałania, czyli u podstaw uczenia się - naucznia kompleksowego ; Korelacja a integracja, czyli o niektórych konsekwencjach pomieszania pojęć ; Cztery obszary integracji ; Organizacyjne formy uczenia się - nauczania kompleksowego a współdziałanie i ntegracja ; Czasoprzestrzenie komunikacyjne w edukacji integralnej ; Waloryzacja międzyosobowej przestrzeni a strategie integrujące działania uczniów i nauczycieli (na tropach metaintegracji) / Bronisława Dymara.
Zawiera: Współczesne integracyjne systemy i modele kształcenia ; O niektórych pojęciach w procesach edukacyjnych - sprawy podstawowe ; Integracja w edukacji uczniów niepełnosprawnych ; Koncepcje integrowania wiedzy i reforma systemu edukacji ; Modele i koncepcje uczenia się we współpracy ; Systemy integracji pedagogicznej w Polsce i w innych krajach ; Podstawowe warunki integracji efektywnej - próba podsumowania / Genowefa Koć-Seniuch.
Zawiera: Kontakty interpersonalne w szkole źródłem szczęścia i frustracji ; Znaczenie kształtowania umiejętności interpersonalnych w szkole ; Rodzaje kontaktów interpersonalnych ; Kontakty dziecka w klasie i grupie rówieśniczej ; Radość, szczęście i frustracja a kontakty interpersonalne dziecka ; Szkoła jako źródło radości i frustracji ; Style porozumiewania się - niektóre refleksje i dane z badań ; Samopoczucie dziecka na różnych przedmiotach / Małgorzata Znaj.
Zawiera: Komunikacja niewerbalna w procesie edukacji ; Rozważania wstępne ; O niektórych cechach komunikacji ; Komunikacja między nauczycielem a uczniem i jej niektóre wyznaczniki ; Komunikacja niewerbalna jako element procesu komunikacji interpersonalnej ; O niektórych funkcjach komunikacji niewerbalnej ; O niektórych formach komunikacji pozawerbalnej dzieci 10-letnich ; Prace plastyczne dzieci formą komunikatu o niewerbalnych zachowaniach nauczycieli / Beata Wojtal.
Zawiera: Współdziałanie nauczyciela z dziećmi i ich rodzicami w procesie uczenia się - samokształcenia ; Zmiany w pracy współczesnego nauczyciela - niektóre inspiracje ; Sposób konstruowania własnego programu autorskiego ; Istota integracji w edukacji wczesnoszkolnej ; Nowe formy kontaktu z rodzicami ; Kształtowanie samorządności i demokracji wśród uczniów ; Współudziała nauczyciela i uczniów w działaniach kontrolnych i oceniajacych ; Trudności i perspektywy rozwoju nowych form współdziałania / Leonia Walczyk.
Zawiera: Współdziałanie nauczycieli i uczniów w tworzeniu oceny ; Kilka uwag o sytuacji oceny szkolnej dawniej i dziś ; Niektóre skutki nagłej zmiany trybu i sposobu oceniania ; Oceniać, kontrolować, opiniować - ale jak? ; Uczeń jako osoba oceniana i oceniająca ; Przykłady oceny opisowej / Teresa Zając.
Zawiera: Nabywanie przez dziecko kompetencji językowych i umiejętności posługiwania się symbolami w procesie edukacji wczesnoszkolnej ; Czym jest znaczenie słowa? ; Podstawy fizjologicznych i psychicznych procesów kształtowania się mowy dziecka ; Pojęcie języka w koncepcji lingwistycznej ; Rozwój mowy dziecka w aspekcie procesów porozumiewania się społecznego / Ewa Ogrodzka-Mazur.
Zawiera: Rozdział trzeci: Nowe przestrzenie integracji i formy współdziałania jako drogi poszukiwania wartości.
Zawiera: Współdziałanie - dialog - dyskusja w nauczaniu ; Współdziałanie w dialogu ; Praktyczne aspekty współdziałania w dialogu edukacyjnym ; Dyskusja jako metoda współdziałania ; Błędy występujące w dyskusji / Urszula Morszczyńska.
Zawiera: Działania muzyczne drogą demokratyzacji życia dzieci i dorosłych ; Demokratyczność muzyki ; Współdziałanie w muzyce a zawarte w niej filary demokracji ; Odpowiedzialność w muzyce a kształtowanie tolerancji u dzieci i młodzieży ; Utylitaryzm w muzyce - jej rola jako czynnika wychowawczego dzieci i młodzieży ; Muzyka - wielka wychowawczyni człowieka - wnioski i postulaty / Alina Górniok-Naglik.
Zawiera: Wsółdziałanie dzieci i młodzieży w toku nabywania kultury muzycznej ; Wzory i stereotypy osobowe kształtujące współdziałanie młodziezy i dorosłych ; Pojęcie kultury muzycznej i muzycznego rozwoju dziecka ; Współdziałanie - formą kształtowania dyspozycji demokratycznych ; Uwagi końcowe i dobre rady o wartości współdziałania / Jadwiga Uchyła-Zroski.
Zawiera: Współdziałanie a zajęcia plastyczne ; Współdziałanie w sztuce plastycznej ; Metoda dramy a stymulacja rozwoju dziecka w zakresie współdziałania ; Zajęcia plastyczne a współdziałanie dzieci / Urszula Szuścik.
Zawiera: Współdziałanie dzieci w toku pracy z komputerem ; Komputer jako narzędzie pracy dzieci ; warunki dobrych kontaktów dziecka z komputerem ; Współdziałanie dzieci w poznawaniu cech komputera i jego oprogramowania ; Współdziałanie ucznia z komputerem na lekcji / Wiesław Kluz.
Zawiera: Blok inspirujący samokształcenie na temat: Dziecko w świecie współdziałania - w stronę praktyki edukacyjnej.
Książka
W koszyku
Symbol UKD: 37.016:355.58:614.88
Zawiera: Edukacja dla bezpieczeństwa ; Bezpieczna szkoła czyli jaka? ; Czynniki warunkujące bezpieczeństwo uczniów w praktyce życia szkoły ; Psychologiczne, pedagogiczne i formalne ujęcie rozumienia bezpiecznej szkoły ; Bezpieczeństwo personalne i strukturalne ; Pedagogika dialogu w tworzeniu bezpiecznej szkoły ; Edukacja dla bezpieczeństwa w sytemie oświaty ; Wnioski teoretyczne i wskazania praktyczne ; Wybrane akty prawne mające związek z edukacją dla bezpieczeństwa.
Zawiera: Wyciąg z Uchwały Rady Ministrów Nr 218/2006"Bezpieczeństwo w szkole".
Zawiera: Bezpieczeństwo powszechne, ratownictwo i pierwsza pomoc w programach szkolnych - bezpieczna szkoła w praktyce - wszystkie etapy edukacyjne ; Powszechne nauczanie pierwszej pomocy w szkołach - nowe wyzwania: aktualny stan nauczania pierwszej pomocy, propozycje dotyczące zwiększenia efektywności i skuteczności nauczania pierwszej pomocy.
Zawiera: Podstawowe zasady ratownictwa i przywracania życia ; Zasady i psychologiczne aspekty udzielania pierwszej pomocy: resuscytacja krążeniowo-oddechowa u osób dorosłych, podstawowe zabiegi resuscytacyjne u dzieci, omdlenie, zadławienie, zawał serca, krwotoki, zranienia, złamania, zwichnięcia, skręcenia i zmiażdżenia, uszkodzenia kręgosłupa, urazy głowy, wypadek drogowy, oparzenia, odmrozenia, zatrucia, ukąszenia i użądlenia.
Zawiera: I ty możesz żyć bezpiecznie ; Bezpieczeństwo w ruchu drogowym ; Dojazd do szkoły rowerem i motorowerem ; Bezpieczeństwo podczas przewozu dzieci i młodzieży do i ze szkół ; Bezpiecznie i higieniczne warunki w szkole. Materialne środowisko dydaktyczne ; Bezpieczeństwo podczas obowiązkowych i nieobowiązkowych zajęć wychowania fizycznego ; Bezpieczeństwo podczas ferii zimowych ; Bezpieczeństwo w miejscu zamieszkania ; Bezpieczeństwo i higiena pracy na stanowiskach wyposażonych w monitory ekranowe ; Stanowisko pracy ucznia ; Bezpieczeństwo w placówce letniego wypoczynku.
Zawiera: Współpraca i współudział szkoły z instytucjami, organizacjami społecznymi i stowarzyszeniami w zakresie upowszechniania wśród dzieci i młodzieży wiedzy o bezpieczeństwie ; Współpraca z jednostką policji, straży pożarnej, gminnej 9miejskiej), ze strukturami Polskiego Czerwonego Krzyża.
Zawiera: Środowisko szkolne i jego bezpieczeństwo ; Stan bezpieczeństwa w środowisku szkolnym ; Zarys ogólny koncepcji poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołąch i placówkach oświatowych ; Program EURO-BHP poprawy bezpieczeństwa i higieny pracy w szkołąch (Etap I i Etap II - główne wytyczne) ; Zestawienie najczęściej występujących nieprawidłowości i usterek z zakresu bezpieczeństwa i higieny nauki w szkole ; Prawa i obowiązki dyrektora szkoły jako pracodawcy (uprawnienia, troska o bezpieczeństwo i odpowienie warunki pracy i nauki, identyfikacja zagrożeń oraz podejmowanie działań zapewniających bezpieczeństwo i higienę pracy w placówce oświatowej, zapewnienie podczas zajęć odpowiedniej opieki uczniom, opieka nad uczniami podczas przerw między zajęciami, szkolenia w zakresie bhp, zapoznawanie uczniów z zasadami bhp w szkole i placówce - profilaktyka, przestrzeganie przepisów dotyczących bhp).
Zawiera: Nadzór i kontrola BHP w szkole: system oświaty a organ prowadzący, organy nadzoru nad warunkami pracy w szkołąch i plcówkach oświatowych, Państwowa Inspekcja pracy, Państwowa Inspekcja Sanitarna, Państwowa Sraż Pożarna, Społeczna Inspekcja Pracy, związki zawodowe, prokurator.
Zawiera: Wykaz proponowanych narzędzi wspomagających zarządzanie bhp w szkołach i placówkach oświatowych: zakres obowiązków pracownika służby BHP - szkolnego inspektora BHP, scheamt oceny ryzyka zawodowego oraz wynikające z niego działania, lista kontrolna pytań, wykaz zagrożeń na stanowsiku nauczyciela zidentyfikowanych na podstawie listy kontrolnej zagrożeń, przykładowy plan poprawy warunków BHP sporządzonych na podstawie stwierdzonych nieprawidłowości zidentyfikowanych za pomocą listy kontrolnej zagrożeń, regulamin przebywania i korzystania z auli szkolnej i innych sal lub pracowni, okresowy przegląd i konserwacja obiektu szkolnego rejestrowane w książe obiektu, protokół z przeprowadzonego przeglądu obiektu szkolnego pod względem BHP, obsada nauczycieli na dyżurach (zalecenia) - przykład, polecenie powypadkowe, wzór - przykład rzeczywisty, raport o stanie bezpieczeństwa, wzór - przykład rzeczywisty.
Zawiera: Podstawy prawne - BHP w szkole, podział tematyczny.
Książka
W koszyku
(Nauczyciele - Nauczycielom ; T. 10)
Zawiera: Część pierwsza: Poszukiwanie postaw współdziałania, samorządności i demokracji.
Zawiera: Współdziałanie a rywalizacja w życiu dorosłych i dzieci - poszukiwanie znaczeń i sensów: konieczność holistycznego spojrzenia na temat, poszukiwanie teoretycznych podstaw dla pogłębienia znaczeń pojęć "współdziałanie" i "rywalizacja" w wybranych koncepcjach pedagogiki ; Nowe odmiany myślenia o edukacji a demokratyzacja stosunków interpersonalnych w szkole ; Współdziałanie i rywalizacja: znaczenia, związki i konteksty, czyli próba dookreślenia pojęć / Bronisława Dymara.
Zawiera: Psychologiczne podstawy współdziałania: społeczny rodowód ludzkiej psychiki ; Rozwój zdolności do współdziałania ; Grupa jako naturalne miejsce współdziałania ; Rola komunikacji we współdziałaniu ; Organizowanie współdziałania / Ryszard Cibor.
Zawiera: Wychowanie w duchu samorządności przygotowaniem do demokracji uczestniczącej ; Potrzeba samooganizacji i samorządności - potrzeba samowychowania ; Duch samorządności ; W kierunku samopomocy ; Samopomoc, samorządność, demokracja uczestnicząca ; Od piramidy do sieci / Andrzej Murzyn.
Zawiera: Liberalizm, samorządność a demokracja ; Liberalizm a demokracja w ujęciu F.A. Hayeka ; Demokracja i instytucjonalna koncepcja postępu w ujęciu K.R. Poppera ; Indywidualistyczne uzasadnienie samorządności ; Cnoty liberalne i funkcjonowanie liberalnego państwa / Lucjan Wroński.
Zawiera: O współdziałaniu od podstaw - kilka refleksji dotyczących dzieci w wieku przedszkolnym ; Czym jest współdziałanie ; Współpraca małego dziecka z rówieśnikami i dorosłymi - jako możliwość i konieczność ; Źródła współdziałania, warunki sprzyjające jego inicjowaniu i rozwijaniu ; Formy współdziałania dziecka w wieku przedszkolnym z otaczającymi je ludźmi ; Kilka powodów, dla których warto uczyć dziecko współdziałania / Bogusława Cholewa-Gałuszka.
Zawiera: Aneks: Przykłady wypowiedzi dzieci 6-7-letnich na temat współdziałania.
Zawiera: Troska o rozwój dziecka w okresie budowy systemu demokratycznego ; Rozważania wstępne czyli konteksty rozwoju dziecka ; Refleksje nad człowiekiem jako osbą ludzką ; Troska o budowę podstaw demokracji a dziecko ; Wyzwolenie w dziecku pełni osoby ludzkiej - jako droga do demokracji ; Demokracja a człowiek - refleksja końcowa / Czesław Michałowski.
Zawiera: Część druga: Dziecko a partnerzy współdziałania.
Zawiera: Kompetencje profesjonalne nauczyciela trzeciego tysiąclecia jako podstawa współdziałania z uczniami ; Od kwalifikacji do kompetencji nauczycielskich ; Trzy główne akcenty - cechy kompetencji ; Poziomy kompetencji nauczycielskich ; Rola kontekstu w kompetentnym działaniu nauczycielskim ; Rodzaje kontekstów a współdziałanie nauczyciela z uczniami / Genowefa Koć-Seniuch.
Zawiera: Nauczyciel w drodze do demokracji ; Demokratyzacja szkoły ; Kształtowanie u dziecka podstaw dorastania do demokracji ; Zdolności komunikacyjne naucyciela ; Autoinspiracja ; Program warsztatów ; Praktyka nauczycielska ; Własne refleksje / Lucyna Skorecka.
Zawiera: Specyfika samorządnych działań małego dziecka ; W stronę samorządności dziecięcej ; O niektórych funkcjach samorządności ; "Dzieci i ryby głosu nie mają?", czyli... o samorządności w dialogu z dzieckiem uwag kilka ; Przejawy samorządności w działaniach ucznia klas początkowych / Ewa Kochanowska.
Zawiera: Dziecko w drodze do demokracji ; O istocie demokracji ; Funkcjonowanie prawa do wolności w szkole ; Dziecko a równość - niektóre przejawy niesprawiedliwości w szkole ; Dziecko a tolerancja ; Aktywność jako filar demokracji ; Demokratyzacja nauczycieli drogą do demokratyzacji życia szkoły ; Mechanizm zmiany szkoły w kierunku demokratyzacji - sen o demokratycznej szkole / Lidia Wollman-Mazurkiewicz.
Zawiera: Kształtowanie samorządnych i partnerskich zachowań w rodzinie ; Rodzina w społeczeństwie ; Partnerstwo w rodzinie ; Mała rodzinna samorządność ; Samorzadność dzieci w rodzinach niewydolnych wychowawczo - prawda czy spełnione marzenia? ; rady d;la nauczycieli i pedagogów / Joanna Weber.
Zawiera: Problemy i uwarunkowania współpracy wychowanków domu dziecka z otoczeniem ; Przestrzenie współdziałania wychowanków domu dziecka ; Współdziałanie jako element funkcjonowania dziecka w grupie wychowawczej ; Uwarunkowania i formy współpracy wychowanka domu dziecka z rodziną ; Spospoby współdziałania podopiecznych domu dziecka ze środowiskiem szkolnym ; Wychowawca domu dziecka jako koordynator współpracy dziecka z różnymi środowiskami / Małgorzata Adamczyk.
Zawiera: Obraz młodziezy w okresie wielokierunkowej transformacji - od diagnozy do samorządności i demokracji ; Międzykulturowe kształcenie ; Młodzież jako kategoria socjologiczna ; Stan i zakres podmiotowości młodziezy ; Poczucie własnego bezpieczeństwa ; Świadomość konieczności zmian ; Tolerancyjność nastolatków ; Młodzież w ocenie starszego pokolenia, jej negatywne i pozytywne cechy / Alojzy Gańczarczyk.
Zawiera: Sztuka współbycia z naturą kluczem do harmonijnego współdziałania: założenia podstawowe, w centrum głębokiej ekologii, natura w szkole? (scenariusz I), szkolna a "zielona" poprawność (scenariusz II), osobista radośćw naturze, nadzieja na nowy praktyczny początek / Jerzy Oszelda.
Zawiera: Aneksy: Mowa Wodza Indian Seattle, Lista ginących zwierząt, Zwierzę nie jest rzeczą.
Zawiera: Historyczne, kulturowe i prawne uwarunkowania idei samorządności i współdziałania.
Zawiera: Z dziejów wiejskiego samorządu (na przykładzie wsi wieku XIX i pierwszej połowy XX stulecia) ; Z historii samorządu na ziemiach polskich ; Gromada i jej funkcje ; Przedstawiciele wiejskiego samorządu ; ZMiany w organizacji samorządu ; dziecko wobec działań samorządowych / Wiesława Korzeniowska.
Zawiera: Problemy z dziejów tolerancji w Polsce: zmienna definicja tolerancji , problemy tolerancji i nietolerancji w historii powszechnej - do XVIII wieku, tolerancja w Polsce XVI wieku, odwrót od tolerancji polskiej w XVII wieku, wiek Oświecenia, wiek XIX, Polska niepodległa / Andrzej Stroynowski.
Zawiera: Dziecko w świecie prawa: dylematy i zagrożenia edukacyjne, przywileje socjalne dziecka i rodziny, ochrona praw dziecka, miedzynarodowa ochrona praw dziecka / Andrzej Ćwikliński.
Zawiera: Idea samorządności w literaturze i w życiu codziennym: kilka pojęć głównych, samorządna szkoła, dyskurs o stopniu samorządności szkoły, szkoła środowiskowa a samorządność / Antoni Gwizdak.
Zawiera: Współdziałanie jako podstawowy warunek życia gospodarczego: podział pracy a współdziałanie, współdziałanie w warunkach gospodarki rynkowej, jak rozwiązywać sytuacje konfliktowe?, wartości w życiu gospodarczym, praca i współpraca / Józef Żebrok.
Zawiera: Blok inspirujący samokształcenie na temat: Dziecko w świecie współdziałania, czyli poszukiwanie podstaw samorządności, współdziałania, demokracji.
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej